keskiviikko 19. syyskuuta 2012

"Hupsis!"


 "Mä tein ihan muita hommia ja
yht'äkkiä mä vaan töpsähdin tähän sohvalle."


 "Niin niin, aina sä syytät mua.
Näille jutuille ei vaan aina mahda mitään!"


"Ja vielä yks juttu:
ei tän pyyhkeenkään oikea paikka oo tässä.
Niin että korjaa se pois ensin ja moiti mua vasta sitten."

Emännän kolmen minuutin poissaolon aikana
Mirkku oli kiivennyt sohvalle ja
asettautunut pyyhemytyn päälle.
Ilmeestä kyllä näki, 
että Mirkku tiesi olevansa kielletyllä alueella.
Siinä sitä sitten 
kaksi pässiä töllisteli ja otti mittaa toisistaan,
kovapäiset Mirkku ja emäntä.

14 kommenttia:

  1. Kyllä se on mäyräkoiran paikka sohvalla ja sillä siisti, sanoo Olli. Lisäpehmusteet ovat suotavia, miltei pakollisia. Pyyhkeen sijaan torkkupeitto ja tyyny ovat ihan käypä tavaroita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikku ja Olli: Emäntä ei anna periksi - sohva ei ole mäyräkoiran reviiriä, sanokoon mäyräkoira itse mitä tahansa.
      Olli-poika, äläpä lietso enää lisää tuota Mirkun kapinamielialaa!;)

      Poista
    2. Katsotaan vaan... Ollin mielestä emäntä on tässä asiassa pelkkä hidaste, ei este.

      Poista
    3. "Olli on väärässä", sanoo emäntä.
      "Olli on oikeassa", sanoo Mirkku.
      Pässinpäiden taistelu jatkuu!

      Poista
  2. Juu, Olli puhuu kyllä asiaa - sohvalla minäkin nukun. Sillon kun en kuarsaa emännän sängyssä tukka tempur-tyynyllä. Sitä paitsi, tossahan on nyt selkeesti jätetty pedattavaksi pyyhekin, mitä muuta vois kukaan itseään kunnioittava mäyräkoira tehdä paitsi käydä tuumasta toimeen? Mää vaan kysyn. T. Mauri-setä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laura ja Mauri: Mä en pääse sohvalle, en sänkyyn (paitsi emännän vanhempien luona, haahaa!) eikä mulla ole Tempur-tyynyä. Kyllä sulla, Mauri-setä, on hyvät oltavat. Ja olet oikeassa: mähän menin sohvalle ihan vaan viikkaamaan tuon pyyhkeen, kun emäntä oli sen siihe jättänyt lojumaan. Piikana mua täällä pidetään...;)

      Poista
  3. Se on oltava omistajan mäyräkoiraa myöten, eli kaksi kovapäistä yhdessä, luonnollisesti ;) Ei pärjäisi näiden pitkäselkäisten kommervenkkien kanssa jos ei olisi a) tietty määrä huumorintajua ja b) kovapäisyyttä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maria: Ulkopuolisetkin ovat huomanneet, että tässä taloudessa asuu täsmälleen toisilleen sopiva pari. Kärsivällisyys ei kuulu kummankaan vallitseviin luonteenpiirteisiin, päätä isketään seinään ja välillä vedetään kieli poskessa. Kyllä mäyräkoiran valitsee vain sellainen ihminen, jossa itsessäänkin on mäyräkoiran luonnetta.:)

      Poista
  4. Töpsähdit yksäkkiä sohvalle! Käviköhän teijän olkkarissa joku tuulenpuuska? Oliks ikkuna auki? Varmaan kato just jotain tommosta tapahtu. ;)

    Kuule Mirkkunen, kuis noi sun korvat on aina noin vekkulisti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky ja Tuisku: Miten te arvasittekin?! Te pojat ymmärrätte mua aina!<3
      Meillä oli olkkarin ikkuna auki ja mulle kävi kuin Maija Poppaselle, mä en vaan tarvii sateenvarjoa, kun mulla on noi korvat lennättäjinä.
      En mä tiiä, miten noi korvat on tollaset. Ne vaan vipsuttelee miten haluaa. Mut hyvin mä tuun niitten kanssa juttuun!:)

      Poista
  5. Täällä asuu kans kaks jääräpäätä, valitettavasti mamma aina voittaa - tai luulee voittavansa ;)

    VastaaPoista
  6. Oho, tolleen sohvalle vaan tupsahdit! Sun täytyy sinnikkäästi jatkaa taistelua mäyräkoiran oikeuksista. Mun mamma päätti sillon ku mä olin vasta tulossa, ettei sohvalle tai sänkyyn ole asiaa. Ja mä olin niin piäni, etten kyl edes osannu niihin hypätä pitkään aikaan. Mut sit mamma totes, että olishan tollanen pieni lämmin karvapallero kiva sohvalla viekussa... sitten se alkoi ite nostaa mua sohvalle, sit sänkyyn, sit opinkin jo hyppimään ite... Nyt vallassani onkin kodin ihan joka nurkka!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaltsalandia: Kuule, mä taistelen ihan tosissani. Sä oot tehnyt hyvää työtä, kun oot saanut koko kodin hallintaasi!;)

      Poista